Nejlepší materiály propagující turistiku mají na Lipensku

středa 27. dubna
Lipensko má nejlepší cyklistickou mapu a brožuru o ubytování v kempech. Rozhodla o tom odborná porota soutěže TOURISTPROPAG, která každý rok a tradičně posuzuje a hodnotí propagační materiály v cestovním ruchu z celé republiky.

Komise složená z odborníků na cestovní ruch, design, stylistiku, grafiku i „novinařinu“ letos vybírala z 350 materiálů, které do soutěže poslalo více než 90 subjektů z celé České republiky. V soutěži byly zastoupeny města i obce, velké i malé destinační společnosti jednotlivých turistických oblastí, soukromé firmy a spolky.

Představitelé Turistického spolku Lipenska – jeho předseda Jiří Mánek a destinační manažer Pavel Pechoušek si během slavnostního galavečera na výstavišti v Lysé nad Labem převzali hned několik ocenění. Cenu pro vítěze za katalog lipenských kempů, cenu pro vítěze za nejlepší Cyklomapu a nakonec za třetí místo v kategorii mobilní aplikace. „Lipensko od Stožce až po Rožmberk nad Vltavou je turistický ráj. Je to nejenom skvělá adresa pro život obyvatel, ale i adresa pro dovolené a krátkodobé pobyty. Snažíme krásy této příhraniční oblasti s naší největší vodní plochou přibližovat lidem, zájem roste a to nás těší. Máme to tu rádi a proto nás baví připravovat materiály, které mají lidem sloužit. Snažíme se aby měly co největší užitnou hodnotu a zdá se, že se to daří. Porotě děkujeme za ocenění, která nás motivují do další práce,“ říká Jiří Mánek.

Cyklomapa:

Cyklomapa Lipenska je v měřítku 1: 60 000, obsahuje 1400 km doporučených tras ve 35 nejatraktivnějších okruzích, které jsou podle náročnosti rozděleny pro rodiny s dětmi, seniory a sportovní jezdce. Každý okruh má v mapě svůj podélný profil, ale také QR kód. "Člověk se tak může v klidu pokoje či kempu rozhodnout na jaký okruh vyrazí. Díky QR kódu si pak trasu vezme s sebou v mobilním telefonu v prostředí Seznam Mapy a nemusí si mapu brát s sebou."

 

brožura Lipenské kempy:

Nejhezčí kempy v největší koncentraci jsou právě na Lipensku. A to jak kempy kolem Lipna, tak kolem řeky Vltavy. „Naše brožura mapuje 17 doporučených kempů. Návštěvník si pak může vybrat nejen podle lokace a vybavenosti kempu, ale třeba i podle sympatií s jeho provozovateli, protože některé z nich v brožuře představujeme. Kromě kempů je v brožuře vše co návštěvník může potřebovat. Tip na výlety, na restaurace, na půjčovny, důležité kontakty třeba na lékárny, autoservisy, pošty, přívozy a parníky. Zkrátka co nejvíce užitečných informací na jednom místě,“ uvádí Jiří Mánek.

 

Všechny materiály a výstupy, které Turistický spolek Lipenska vytváří, jsou hrazeny z prostředků dnes již více 80 členů Turistického spolku Lipenska. Patří k nim obce, velcí i malí podnikatelé a občanská sdružení. Spolek pak od svých členů sdružuje prostředky a společně rozhodují, co za ně pořídí. Část prostředků pochází také z dotací, například z Jihočeského kraje.

 

V rámci přehlídky organizované PRUHEM POLABÍ, s.r.o., Asociací turistických informačních center ČR spolu s Výstavištěm Lysá nad Labem, a.s., Asociací cestovních kanceláří ČR, Českou unií cestovního ruchu z.s. Byl také vyhlášený vítěz v kategorii propagační spot, kalendář, turistické noviny a další.

Úspěch Turistického spolku Lipenska ocenil i hlavní organizátor soutěže Pavel Hlaváč. „Je vidět, že propagaci Lipenska mají v rukou šikovní lidé. Turistický spolek Lipenska v naší soutěži uspěl i v minulosti s časopisem Lipensko. Letos se Lipeňáci stali jedním z nejúspěšnějších účastníků celé přehlídky,“ uvedl hlavní organizátor Pavel Hlaváč.

Turistický spolek Lipenska se území této oblasti stará o propagaci sedmým rokem. Pravidelně vydává časopis Lipensko, který popisuje krásy této oblasti, organizuje v regionu akce, pracuje s influencery, komunikuje s novináři a především sdružuje celý region. „Dokud si každý hrál na svém písečku, stálo to všechny mnoho času i peněz. Výsledkem pak byla marketingová roztříštěnost a pro návštěvníka zmatek. My se snažíme dělat nad Lipenskem marketingovou střechu, zveme lidi na Lipensko a je pak na nich aby se rozhodli kde budou spát, nebo kam konkrétně půjdou na výlet nebo do restaurace. Samozřejmě i ty tipy na výlety návštěvníkům servírujeme až pod nos. Často nás těší, že i mnoha místním vlastně ukazujeme v jak krásné oblasti žijí, protože ani místní neznají všechny krásy této rozlehlé a řídce osídlené oblasti od Stožce po Rožmberk nad Vltavou," uzavřel Jiří Mánek.

Výborným aktuálním výsledkem spolupráce v lipenském regionu je prezentace penzionu Dobík v Pasečné. Noví majitelé se loni na podzim rozhodli oživit služby penzionu v blízkosti Vítkova Hrádku. Během několika málo zimních měsíců společně, prostřednictvím značky Běžky Pasečná,  představili turisticky neznámé místo veřejnosti a přilákali tak stovky příznivců bílé stopy. „Spolupráce s TSL je ukázkovým příkladem toho, co dokáže kolektiv oproti jedinci, když mají společný zájem a cíl,“ říká Kamila Sušanková, která se svým partnerem provozuje penzion Dobík, bistro Pasečná a běžky Pasečná. „Jako samostatný subjekt bychom si těžko dokázali v tak krátké době zajistit pozornost a publicitu, která nám dopomohla k přílivu hostů v zimní sezóně. Našli jsme díky této spolupráci v jednotlivých členech spolku i v jeho vedení parťáky, kteří jsou podobní nadšenci jako my a nemají daleko od slova k činům,“ dodává Sušanková.

Autor textu: Pavel Pechoušek

Autor fotografií: Turistický spolek Lipenska

Doporučte to vašim přátelům